Basit

resim
Geri dön
İlk Adımlar


Basit adı gibi çok basit bir yazılım dilidir. Basit'i öğrenmek için biraz zamana, biraz istek ve biraz hayal gücüne ihtiyacın var. Neler yapmak istediğini bilmelisin. Mesela bir hesap makinası tasarlamayla başlayabilirsin.

Yazılım geliştirmek aslında "veri toplamak, değerlendirmek ve harekete geçmek" demektir. Toplanan veriler her yazılımın temelini oluşturur. Bir uygulama aslında verilerden oluşur. Bu sebepten dolayı ilk işimiz verilerin ne olduğunu, onları elde etmeyi ve değerlendirmeyi öğrenceğiz.

Basit senin işini basitleştiriyor. Veriler temel olarak metin ve rakamlardan oluşur. Verileri organize etmek için Basit bir takım teknik olanaklar sunar. Bunların temelini Değişkenler ve Dizilimler oluşturur. Ayrıca Yapı ve Objeler vardır.

Bir Değişken herhangi bir bilgiye işaret eden bir adrestir. İşaret edilen bilgi ise saf rakam, virgüllü rakam veya metin olabilir. Metin olarak ayrıca harfler ve her türlü karakterler olabilir.

Bir Dizilim aslında bir değişkendir. Fark ise, Dizilim boş olabilir, bir veya birden fazla bilgi içerebilir. Mantıken bir listedir. Dizilimin içerdiği bilgi adeti sürekli değişebilir. Yeni bilgiler eklenebilir, eski bilgiler çıkartılabilir vesaire.

Bir Yapı ilk olarak bir modeldir. Yapı modelinde adeti belli olmak üzere, türü her bir bilgi için Değişken veya Dizilim olarak netleştirilmiş bir çeşit kartvizittir. Yapı model olarak tanımlanır ve tanımlanan Yapı'dan sınırsız sayıda adres oluşturulabilir. Yapı'nın tam olarak nasıl gerçekleştiğini Yapı bölümünde inceleyebilirsin.

Bir Obje çok daha kapsamlı bir modeldir. Obje'nin mantığı gerçekten bir obje gibi özelliklere sahip ve işlemler yapabilecek metotlara sahip bir cisim meydana getirmektir. Bu kapsamlı modeli Obje bölümünde daha ayrıntılı inceleyebilirsin.

Verileri toplamak için, ilk olarak onları kayıt altında tutacak tanımlamaları belirtmen gerekiyor. Bunu Değişken, Dizilim, Yapı veya Obje olarak yapabilirsin. Her adresin adı kendisine özel olması gerekiyor. İki farklı adres aynı anda "a" olarak tanımlanamaz.

Değişken

Bir Değişken tanımı aşağıda belirtildiği gibi yapılır:

Değişken Türü Adı

Tek satırda birçok tanımlama yapabilirsin:

Değişken Rakam a; b; c; ...


Bir değişkeni tanımladıktan sonra, tanımlamayı yaptığın geçerlilik alanı içinde onu kullanabilirsin.

Bir Değişkeni kullanmanın iki yöntemi vardır: Veri kaydeder, veri okutur. Veri okumak:

Değişken Rakam rak; Virgül vir; Metin met
rak = 5
vir = 9,8
met = "Günaydın"

Aşağıdaki örnek, bir Değişken'den nasıl okunduğunu gösteriyor:

Değişken Rakam rak; Virgül vir; top; Metin met; bil
rak = 5
vir = 9,8
met = "Murat"
top = rak + vir
bil = "Benim adım " & met

Değişken'in içerdiği veriyi denetlemek için:

Denetim a

Veya:

Diyalog.Mesaj"Bilgi"; a )

girebilirsin.

Dizilim

Bir dizilimi tanımladıktan sonra, tanımlamayı yaptığın geçerlilik alanı içinde onu kullanabilirsin.

Dizilim Tür Adı

Tek satırda birçok tanımlama yapabilirsin:

Dizilim Rakam a; b; c; ...


Bir Dizilimi kullanmanın iki yöntemi vardır: Veri kaydeder, veri okutur. Veri okumak:

Dizilim Rakam rakListe; Virgül virListe; Metin metListe

rakListe[] = 5
rakListe[] = 9
rakListe[] = 2

virListe[] = 9,8
virListe[] = 0,25
virListe[] = 1,16

metListe[] = "Mustafa"
metListe[] = "Selim"
metListe[] = "Hakan"
metListe[] = "Yunus"

Aşağıdaki örnek bir Dizilim'den nasıl okunduğunu gösteriyor:

Dizilim Rakam rakListe; Virgül virListe; kopListe; Metin metListe; metList2

rakListe[] = 5
rakListe[] = 9
rakListe[] = 2

virListe[] = 9,8
virListe[] = 0,25
virListe[] = 1,16

metListe[] = "Mustafa"
metListe[] = "Selim"
metListe[] = "Hakan"
metListe[] = "Yunus"

kopListe[] = gzListe[0]
kopListe[] = gzListe[1]
kopListe[] = gzListe[2]
kopListe[] = kzListe[0]
kopListe[] = kzListe[1]
kopListe[] = kzListe[2]

metList2[] = metListe[0] & " ve " & metListe[2] & " arkadaş oldular"

Dizilim'in içerdiği veriyi denetlemek için:

Denetim a
Veya:
Diyalog.Mesaj"Bilgi"; a )

Dizilimin içerdiği veri adetini öğrenmek için, dizilimin adını girmek yeterlidir:

x = diz

Dizilimi boşaltmak için:

diz = Boş
? veya
diz = 0
? veya
Yoket diz
Bağlantılı Başlıklar

Değişkenler
Dizilimler
Denetim

Örnekler

Değişkenler - Örnek 1
Değişkenler - Örnek 2
Değişkenler - Örnek 3
Dizilimler - Örnek 1
Dizilimler - Örnek 2

Daha fazlası

Yapılar
Objeler ve Bileşenler

Geri dön



Giriş      Kaydol      Bilgi      Gizlilik      Site Haritası



Bu İnternet sitesinde bulunan tüm kod, görsel kaynaklar ve bilgi, özellikle belirtilmemiş ise, 5M-Ware'e aittir ve tüm hakları saklıdır. Bu kaynakların izinsiz kopyalanması, izinsiz başka platformlarda kullanılması yasaktır. Ayrıntılı bilgi için Kullanıcı Sözleşmesini inceleyebilirsin.


5M-Ware Youtube Videoları Blogger Tumblr


Icons erstellt von Freepik from www.flaticon.com


Tüm Telif Hakkı Saklıdır© 2019-2020 5M-Ware
info@basit.web.tr
ok
Bu web sitesi çerezleri saklamaz. İletişim formu aracılığıyla yapılan sorular geçici olarak saklanır ve işlemden sonra silinir. Yazı tipleri Google’dan alınmıştır. Ayrıntılı bilgi için  Gizlilik Politikamızı  inceleyin.
Kılavuz Forum Site
Dil Kuralları Temel Bilgi
Editör Bağımsız Gizlilik
Kur Paketleyici Mac Site Haritası
Bileşen Taslak Editörü Linux Hakkımızda
Simge Editörü Windows Youtube
Simge Çevirici Basit Eklentiler Kütüphanesi Blog
Animasyon Editörü Natif Kütüphaneler
Yedekleyici
Ayrıntılar